
Scroll
Leading with Obeya
Mobile Pro + Wall Pro
Leading with Obeya, opgericht door Tim Wiegel, introduceerde recent de innovatieve producten Mobile Pro en Wall Pro. Ik nam de leiding in de ontwikkeling en het ontwerp van deze producten, wat resulteerde in een doorbraak binnen de Obeya-methodologie. Deze samenwerking heeft geleid tot een modulair en toekomstbestendig systeem dat zowel aan de muur bevestigd als verrijdbaar kan worden gebruikt.
Opdrachtgever
Obeya Coaching & Training
Almere, Nederland
Uitgevoerd & duur project
2024
12 maanden
Doelstelling
Ontwikkeling van een hoogwaardig mobiel borden systeem voor de professionele Leading with Obeya gebruiker onder de vlag van een nieuw ontwikkeld kwaliteitsmerk genaamd Obeyaboards.
Type werkzaamheden
Product ontwikkeling, Merk ontwikkeling, Propositie & Positionering, Relatie management, supply chain management, Operationeel Project Management, Aansturing Marketing & Communicatie
Het idee
Obeya, een concept bedacht door Toyota en vertaald naar de Leading with Obeya methode door Tim Wiegel, staat voor 'grote kamer' en dient als visueel managementsysteem voor teams. Tim Wiegel wilde dit systeem professionaliseren door middel van modulaire borden die eenvoudig in gebruik zijn en aangepast kunnen worden aan de behoeften van verschillende organisaties. Met mijn hulp werd dit idee omgezet in de Mobile Pro en Wall Pro, die bedrijven in staat stellen hun Obeya set-up flexibel in te richten.
Ik heb de wensen en behoeften van de doelgroep vertaald naar een modulair, handzaam en zeer duurzaam systeem. De Mobile Pro is een verrijdbaar frame met aan weerszijden ruimte voor een whiteboard, gemaakt van hoogwaardig emaille. De Wall Pro kan op dezelfde manier aan de muur worden bevestigd, waardoor gebruikers hun ideale Obeya set-up kunnen opbouwen. Een uniek aspect van deze producten is het gebruik van magnetische titels en subtitels, die organisaties in verschillende kolomgroottes kunnen aanschaffen om hun set-up naar wens aan te passen.
Het nieuwe merk
Ik heb niet alleen bijgedragen aan de productontwikkeling, maar ook aan het opzetten van een nieuw merk met een eigen identiteit. Op basis van de bestaande huisstijl van Leading with Obeya heb ik een nieuw logo ontworpen en diverse communicatiemiddelen gecreëerd. Deze middelen omvatten printmateriaal dat tijdens workshops en evenementen wordt verspreid, waarmee de visuele identiteit van Obeyaboards consistent en professioneel wordt gepresenteerd.
Obeyaboards.com
Om deze innovatieve producten effectief in de markt te zetten, heb ik het merk Obeyaboards.com ontwikkeld. Deze website fungeert als verkoopkanaal en biedt een overzicht van het volledige productportfolio. Ik heb gezorgd voor een eigen identiteit en marketingstrategie, met een ingerichte productie- en voorraadketen die is afgestemd op de wensen van de eindgebruiker. De komende periode zal ik deze omgeving verder uitbreiden en het productassortiment van het merk Obeyaboards verder ontwikkelen, om zo aan de groeiende vraag te voldoen.